איך מנהלים ומשא ומתן נכון?

משא ומתן הינה סיטואציה מלחיצה וטעונה רגשית, היא מלווה אותנו יום יום, ואין איש עסקים יזם או מנהל שיכול לחמוק ממנה, אבל אם נדע להתנהל נכון נוכל להגדיל את יחס ההצלחה שלנו במשא ומתן משמעותית.

המנצח במשא ומתן הוא זה שנמצא בפחות לחץ, ומי נמצא בפחות לחץ? זה שאין לו מה להפסיד. ברגע שתקבעו לעצמכם אלטרנטיבה למצב בו המשא ומתן אינו מצליח, תחוו פחות לחץ וההתנהלות שלכם במהלך המשא ומתן תשתנה מהקצה אל הקצה.
מי שמכין את עצמו טוב למשא ומתן, מעלה את סיכוייו להצליח בו משמעותית, חלק ממהכנות למשא ומתן הם להכיר את הצד השני, ללמוד עליו ויש מספיק כלים כמו גוגל פייסבוק ולינקדין מהם ניתן לקבל מידע על כל אדם כמעט.
כדאי לשאול אנשים אחרים שעשו עם אותו אדם משא ומתן, אם יש אפשרות לבחור את המקום בו יתבצע המשא ומתן, לאסוף מודיעין ולהתכונן כך שנהיה בשליטה מקסימלית.
ככל שהצד השני יופעל פיזית במהלך המשא ומתן, כך יקשה עליו לסגת, מה הכוונה? אם מציעים לכם מים תגידו כן, קפה? אפילו יותר טוב, אם אפשר לשלוח לקחת מסמך מהארכיון תשלחו, כל מה שיגרום לצד השני לזוז ולהתאמץ פיזית במהלך המשא ומתן יגדיל את הסיכויים שהוא לא ירצה לחתוך וירגיש רצון להתקדם.
אתם חייבים להיות בשליטה רגשית בזמן המשא ומתן, אם אתם מרגישים שאתם מאבדים את השליטה הרגשית, תקחו הפסקה, סיגריה, שירותים, שיחת טלפון חשובה, הכל לגיטימי העיקר לא להסחף אחר הרגשות.
לאורך השנים פיתחתי שיטה שאני קורא לה שיטת הדרקון, למה דרקון? דרקון הינה חיה מיתולוגית, אף אחד לא יודע באמת אם היא היתה קיימת או לא היתה קיימת, לכל צד במשא ומתן יש פחדים, הם הדרקונים.
אם אני יודע לייצר פחד (דרקון) או לזהות פחד (דרקון) אצל הצד השני אני יכול לנתב את הפחד לטובתי, לא לשקר או לרמות כמובן, למשל: אם אני בפגישה לגבי פתיחת חשבון עסקי בבנק פועלים, אני יכול לנפנף בצורה חכמה בהצעה שקיבלתי מבנק לאומי וכך לייצר דרקון אצל הצד השני במשא ומתן.
משא ומתן מלווה אותנו בחיים ובעסקים אלא ניתן לחמוק מזה, לדעת לנהל משא ומתן זה להיות רגוע, תבינו שבמשא ומתן שני הצדדים סוערים, גם אם הצד השני לא מראה זאת, יש לו חששות ופחדים כמו לכם. משא ומתן הוא כמו שריר וככל שתעברו יותר משאים ומתנים תמצאו את עצמכם משתפרים ומוכנים יותר, תזכרו, משא ומתן הוא לא סיטואציה של ניצחון, וחשוב לתת גם לצד השני להרוויח.

רוצה לשתף את המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל ממני עדכונים?

אני שולח לרשימה שלי עדכונים, מאמרים והצעות שיווקיות. אם חשוב לך שלא לפספס, אפשר להצטרף לרשימת התפוצה בקלות באמצעות הטופס הבא: