האם האשימו אותך אי פעם בפריצה? אותי כן!

אני יודע שזה מסקרן, אבל בואו נשאיר את הרכילות העסיסית לסוף.

ומה איתך? האם מישהו יכול לבוא ולהגיד לך בביטחון מלא:

"אני יכול להוכיח שביצעת פריצה לאחרונה – מודה או לא?"

אם יכולת לענות בחיוב – כמה שזה ישמע מפתיע – מצבך מצוין. זכית להימנות עם קבוצת עילית, שעפ"י מחקרים שונים מונה פחות מ 1% מאוכלוסיית העולם. קבוצה, שעפ"י מחקרים העוסקים בהישרדות עסקים לאורך זמן – נמצאת תמיד בקבוצת העסקים שלא נסגרים, ויתרה מכך – בקבוצה הזאת העסקים צומחים יותר ומרוויחים יותר.

נשמע הגיוני עד כה?

אם המחשבה שלך ישר הלכה לכיוון השלילי-פלילי, אז זה בטח לא נשמע הגיוני, וכנ"ל גם לגבי אלה שמיד חשבו (לא עלינו) על פריצת דיסק.

אני התכוונתי לפריצות דרך בעסקים. לאן המחשבה שלך נדדה?

ועכשיו אשאל מחדש: האם עשית פריצת דרך לאחרונה בעסק שלך? אולי יותר מפריצה אחת?

ועוד כמה שאלות נוספות:

האם התכוונת לפרוץ דרך לאחרונה?

האם היתה לך תוכנית לפריצת הדרך?

האם התוכנית היתה כתובה?

האם פעלת לפי התוכנית?

אני מוכן להמר על זה שאלו שהיתה להם תוכנית כתובה ופעלו לאורה – עשו לפחות פריצת דרך אחת משמעותית. אני אפילו מכיר באופן אישי כמה כאלו, ומה שמעניין הוא שהם לא יותר חכמים מאחרים, הם לא יותר מוכשרים, התחום שלהם לא צמח בן לילה בעולם, ואף אחד לא הגיע לפתע ומסר להם מגילת קלף עתיקה עם הסוד לפריצת הדרך או מינימום איזו נוסחה חדשה שמנצחת פחדים, הרגלים וקשיים.

מה שעוד יותר מפתיע הוא שגם להם לאורך השנה, היו בעיות ומשברים מכל הסוגים והמינים, כולל בעיות תקציביות ותזרימיות.

מה שכן, היתה להם תוכנית פריצה כתובה, היה להם רצון עז לפרוץ דרך, והם היו מחוייבים – לעצמם, באמצעות תוכנית הפעולה. ונכון, יש כאן טריק אחד (כל הכבוד למי שעלה עלי).

הטריק הוא שהם הכינו את התוכנית לפריצת דרך מראש, מבחירה ובדעה צלולה, רגע לפני שהם נכנסו לעוד תקופת עבודה שוטפת ולחוצה, עם כל הקשיים, המשברים וההפתעות הבלתי מתוכננות שכל תקופת עבודה בכל עסק בעולם, מביאה עימה. ודרך אגב, אין לי שום ספק שגם בהמשך תהיה לאותם אנשים תוכנית לפריצת דרך.

יש משהו ממכר בפריצות דרך מתוכננות מראש, המבוססות על תוכניות עבודה שמגשימות את עצמן. "הקסם" הזה, הכוח הזה, העוצמה החווייתית ותחושת הסיפוק העצומה – שהכל מצליח עפ"י התוכנית שלי, ושאני אדון לגורלי העסקי – זו בהחלט תחושה משכרת וממכרת.

היא נקראת "שכרון הצלחה", ובניגוד לכל הדברים הממכרים האחרים – היא מאד טובה לבריאות. פריצת דרך, היא שינוי יוצא דופן בתוך הקיים, תוך ניצול הכוחות הקיימים. אפשר לצמצם את רשימת סוגי פריצות הדרך בעסקים לשני סוגים:

פריצת דרך תוצאתית – מלשון תוצאה, ופריצת דרך תובנתית – מלשון תובנה.

פריצת דרך תוצאתית מתרחשת כתוצאה מארגון מחודש של המשאבים הקיימים והזמינים לנו במילא, ועשייה לפי תוכנית מוגדרת מראש. הכוח המשמעותי שיוצר את פריצת הדרך טמון בתוכנית ובמחויבות לשמירה עליה.

פריצת דרך תובנתית מתרחשת כאשר אנו מצליחים לראות משהו שעד הרגע לא הצלחנו לראות, ותמיד מדובר במשהו שהיה קיים כבר ברשותנו או בסביבתנו. זה תמיד היה שם ומשום מה לא הצלחנו "לראות" את זה בצורה "שהפילה לנו את האסימון".

פריצת דרך תובנתית מתרחשת כתוצאה מכך שמישהו עזר לנו לראות את הדברים באור חדש – לקוח, ספק, יועץ מקצועי, קולגה, חברים, בני משפחה, הרצאה ששמענו, סרטון ביוטיוב, ספר או מאמר שקראנו, ולפעמים סתם מישהו שהיה שם במקרה ואמר משהו.

אם נבדוק היטב סביב, נגלה שכל האנשים המצליחים באופן סידרתי, אלה שכולנו רוצים שיהיה לנו לפחות חלק ממה שיש להם, הם "פורצי דרך סדרתיים".

והדבר הכי חשוב לדעת הוא שכל אחד יכול להפוך ל"פורץ דרך סידרתי". כן כל אחד ואחת שרוצה בכך. זה סך הכל עניין של מחויבות לעצמי ולהצלחה שלי, החלטה, והתמדה בעשייה. כדי להפוך לפורץ דרך סידרתי, ישנו מרשם ברור (ולא, אף אחד לא מצא אותו בארגז מוזהב באיזו פירמידה עתיקה…), אוסף פשוט של 7 כללים, שמהווים מרשם בדוק לפריצות דרך בעסקים וגם בחיים האישיים:

1. להגדיר מטרה אחת ברורה. הדגש הוא על אחת בלבד.

2. לבנות תוכנית פעולה. לא תוכנית עסקית של פעם. אלא תוכנית פעולה כתובה, חדה ופרקטית.

3. לא להקשיב לכל מיני מבקרים, חוכמולוגים ואנשים שליליים. אלו רק "גונבי חלומות", תתרחקו מהם כמו ממגיפה.

4. לוותר על כל הסחות הדעת שיופיעו בדרך. ובהתחלה יופיעו הרבה. להישאר ממוקדים ונאמנים לתוכנית.

5. למנות שומרי ראש שישמרו עלינו בדרך, יעזרו, יכווינו וגם ירימו מהרצפה כשצריך. לא לוותר על זה. אי אפשר להצליח לבד, ויהיו בדרך הרבה רגעי משבר שבהם נצטרך אותם.

6. לרכז את כל המאמץ והאנרגיה בדרך למטרה. הסוד הוא במיקוד. אי אפשר לעשות הכל ולהצליח בהכל בבת אחת, צריך לוותר על מטרות אחרות.

7. והכי חשוב: להתמיד לפי התוכנית. אין קסמים. זה הכל פעולה לפי תוכנית, שלב אחר שלב, עם טעויות, כישלונות קטנים ומשברים בדרך, שהם חלק בלתי נפרד מהעניין.

וזהו.

זה כל מה שצריך לעשות בכדי להפוך לפורצי דרך סדרתיים, שמשנים את החיים שלהם לטובה בכל פעם מחדש, אדונים לגורלם העסקי ומכורים לשיכרון הבריא המתלווה להצלחה.

אהה, נכון, יש לי חוב קטן של רכילות עסיסית. הפעם האחרונה "שהאשימו" אותי בפריצה היתה השבוע בשיחת טלפון. לקוחה יוצאת דופן התקשרה לבשר על עוד פריצת דרך שלה (היא כל כך מחוייבת לעצמה, שהיא כבר עשתה 3 פריצות דרך בלתי "הגיוניות", בעסק שלה, בשנה וחצי האחרונות), באיזשהו משא ומתן שהסתיים בדיוק עפ"י התוכנית שבנינו מראש. כולל השגה של 100% מהמטרות הכספיות, מול שני נושאים ונותנים מנוסים, משופשפים ועתירי קבלות.

לשמחתי, כמעט בכל שבוע "מאשימים" אותי בפריצות (דרך). זה המקצוע שבחרתי לעצמי. וחוץ מזה, אני גם מאד שמח להאשים את עצמי בפריצות הדרך האישיות שלי, בעסק, בספורט, ובכלל בחיים.

והזמן הטוב יותר להתחיל בפריצות דרך הוא עכשיו. זה הזמן היחיד הרלבנטי, בדיוק כמו שכל מי שניסה "מחר להתחיל דיאטה" חווה שהמחר הזה אף פעם לא מרזה.

ולסיום, סיפור שהיה על פריצת דרך תובנתית:

בראשית המאה הקודמת, פנה סוכן ביטוח לדייל קרנגי בבקשה לשכור את שירותי הייעוץ היקרים שלו (והם היו יקרים מאד, אפילו "שערורייתיים", במונחי אותה תקופה). "מר קרנגי, אתה חייב לעזור לי" אמר סוכן הביטוח. "אני גרוע במכירות, הלקוחות עושים לי את המוות ואני לא מצליח לסגור עסקאות, יש לי תחושה שאני כשלון במכירות. אני כל כך מתוסכל מעצמי, אתה התקווה האחרונה שלי".

קרנגי הסכים לסייע. לאחר ששאל את סוכן הביטוח מספר שאלות, הסתיים זמן הפגישה, וקרנגי אמר לסוכן שהם יתראו שוב באותו מועד בשבוע הבא. "עד לשבוע הבא" אמר קרנגי לסוכן הביטוח, "תיקח בבקשה את פנקס הלקוחות שלך, ותעשה עבורי את הסיכום הבא: כמה לקוחות קנו ממך ביטוח בפגישה הראשונה, כמה קנו בפגישה השנייה, כמה בפגישה השלישית וכן הלאה".

כעבור שבוע, מגיע סוכן הביטוח לפגישה, מיד מניח על השולחן את כל התשלום עבור הייעוץ, ואומר: "תשמע מר קרנגי, אתה גאון. עשיתי את הסיכום שבקשת, וגיליתי ש 83% מהלקוחות קונים ממני ביטוח בפגישה הראשונה. כל היתר מוציאים את נשמתי, וגורמים לי לחשוב שאני גרוע ולא יוצלח. החלטתי שלא להיפגש יותר עם לקוחות מעבר לפגישה הראשונה.

תודה לך מר קרנגי, שינית את חיי".

רוצה לשתף את המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל ממני עדכונים?

אני שולח לרשימה שלי עדכונים, מאמרים והצעות שיווקיות. אם חשוב לך שלא לפספס, אפשר להצטרף לרשימת התפוצה בקלות באמצעות הטופס הבא: